Tură de aventură în Maroc

   Maroc, probabil primul loc în linia destinațiilor care vin în minte atunci când spui Africa, iar faptul că este la o aruncătură de băț de Europa îl face și mai atrăgător.
    Marocul nu s-a grăbit să adopte criteriile civilizației moderne și asta îi dă un aer exotic, iar dacă punem partea exotică peste un teritoriu în care găsești aproape toate formele de relief, vom găsi rețeta perfectă pentru o aventură memorabilă.
   De la Strâmtoarea Gibraltar până la Sahara, Marocul este unul din cele mai fantastice locuri de ‘’joacă ‘’ pentru motocicliști, găsești cam tot ce vrei.
   Drumuri asfaltate ca o pistă de aeroport, trasee ascunse printre dealuri pe care poți călători în liniște admirând peisajele, trecători prin munți la peste 2000 de metrii care îți oferă o perspectiva cum rar mai vezi în alte părți, iar dacă ‘’o cauți cu lumânarea’’, poți găsi canioane cu drumuri de pământ și macadam, unde spiritul de aventură o să se simtă la cote maxime.

   Toate astea la o oră de trecere a Strâmtorii Gibraltar din Tarifa, cel mai Sudic punct al Europei. Așa că, dacă vrei o aventură autentică și sălbatică, fără să dai de semnele civilizației moderne, cea mai bună soluție este Marocul.
   Știu și sunt convins că, ați văzut cel puțin odată un film cu motocicliști despre călătoriile în Maroc iar la fel ca și mine v-ați pus întrebarea ‘’ Ce trebuie să fac și cât costă că să ajung acolo? ‘’
   Ei bine haideți să o luăm pe rând. Exact cum spuneam la început, Marocul are câte ceva pentru toată lumea, dar pe aventurieri îi tratează într-un mod preferențial.
   Dacă îți pui ambiția la încercare și încerci să cauți în fiecare zi un alt tip de traseu, o să vezi că te vei împrietenii foarte repede cu rutele din Maroc, pentru că înafara de rutele din Sahara unde ai nevoie să ști cum să conduci în nisip, restul traseelor poți să le parcurgi cu echipamentul și cunoștințele pe care le ai din călătoriile tale anterioare. Deci echipamentul tău uzual este suficient de bun.
   Cât costă? Ei bine asta depinde foarte mult de felul în care dorești să călătorești. Ai să fi plăcut surprins când vei constata că benzina, cazarea și mâncarea, este mai ieftină decât în Europa, dar neplăcut surprins atunci când vei plăti pentru o bere, sau chiar o cafea, mai mult decât în mijlocul Parisului. 

Dar despe toate astea vei ști dinainte dacă vom explora împreună Marocul.

Ziua 1, Tarifa – Chefchauen  

   Totul începe de la Tarifa punctul zero al călătoriei, dar și cel mai sudic punct al Europei. Distanța de la Malaga unde este cel mai apropiat aeroport, până la Tarifa locul de unde pleacă feribotul spre Maroc este de 130 de km, însă este recomandat ca traversarea Strâmtorii Gibraltar să se facă cu unul din primele feribot-uri ale dimineții, pentru a avea timp suficient de parcurs drumul de la Tangier la Chefchauen, care este prima oprire din traseu.

Chefchauen este un sat de berberi, foarte cunoscut datorită caselor care au aceeași culoare, albastră, construite pe panta muntelui care străjuiește Chefchauen – ul la Est .

Ziua 2, Chefchauen – Fes

   A doua zi continuăm drumul către Sud, folosind drumurile mai puțin circulate dintre Chefchauen și Fes . Am ales un traseu ferit de traficul uzual de pe șoselele din Maroc, îndreptându-ne către o rută cu drumuri sinuoase și perspective frumoase asupra văilor foarte largi dintre dealuri.
   După aproximativ 230 de km vom ajunge în Fes, dar am ales să vizitez mai degrabă multitudinea de obiective istorice de la marginea orașului, în locul medinei din centrul orașului.

Ziua 3, Fes – Midelt

   Pentru ziua asta vom călători pe o rută plină de drumuri sinuoase chiar dacă distanța se va mari cu aproape 100 de kilometri și pot să spun că o să ne placă.
   Peisajele prin care vom trece sunt pentru motocicliști o adevărat muzică, așa că aș putea spune că vom dansa până în Midelt, care este la poalele munților Atlas.

Ziua 4, Midelt – Merzouga

   De dimineață vom începe să urcăm înspre trecătorile din Munții Atlas trecând prin canioane spectaculoase și ne vom opri în o grămadă de locuri de unde se pot face fotografii. Drumul ales ne va duce către poarta Deșertului Sahara, la Merzouga.
   Este o zi dedicată în întregime motociclismului de aventură, având foarte multe variante de a trece munții Atlas. .

Ziua 5, Merzouga – Tinghir

   O zi a contrastelor, în care peisajul de deșert se schimbă brusc cu versanții munților și odată cu trecerea la altitudini mai mari, temperatura aerului va scădea.
   Ne îndreptăm către Tinghir, locul de intrare în unul dintre cele mai faimoase canioane din Maroc, dar și locul unde se găsesc acele sate vechi ale Marocului pe care toată lumea dorește să le fotografieze.

Ziua 6, Tinghir – Quarzazate

   Dacă aruncați un ochi pe hartă, vă veți întreba cum de vom face doar puțin peste 100 de km într-o singură zi. Ei bine traseul nu este în linie dreaptă și va fi o zi în care vom urca și coborâ pe crestele munților. În finalul zilei vom ajunge la Quarzazate unde sunt o grămadă de locuri interesante de vizitat.

Ziua 7, Quarzazate – Marrakesh

   Ne îndreptăm către faimosul Marrkesh, unde vom petrece restul zilei. De data asta vom porni fără motociclete, să explorăm faimosul Medina din Marrakesh.

Ziua 8, Marrakesh – Agadir

   Va fi una din zilele în care traseele alese vor forma un adevărat spectacol, vom traversa din nou înspre Sud munți Atlas și ne vom îndrepta către țărmul Atlanticului către Agadir.

Ziua 9, Agadir – Safi

   Având Atlanticul în stânga, ne vom îndrepta către Strâmtoarea Gibraltar trecând prin Essaouira, unul dintre cele mai frumoase orașe de coasta ale Marocului.

Ziua 10, Safi – Kenitra

   O zi în care putem alege dacă să parcurgem cu viteză drumul nostru către Nord și să ne oprim în faimosul Casablanca , sau să folosim drumurile lăturalnice.

Ziua 11, Kenitra – Tarifa

   Aceasta este ultima secțiune a călătoriei noastre și după ce vom traversa Strâmtoarea Gibraltar înspre Tarifa, vom ajunge din nou în Spania.

***Notă: În cazul în care se optează pentru un tur de 14 zile , din Ziua 8 drumul continuă peste Munții Anti Atlas către Tiznit, această opțiune crește timpul de călătorie cu încă 3 zile.
   Traseul de mai sus poate fi schimbat în funcție de condițiile întâlnite pe parcursul turului dar și în funcție de preferințele participanților.
   Distanțele zilnice și punctele intermediare pot fi schimbate în funcție de progresul zilnic făcut.

Costuri și perioade

   Turele în Maroc pot fi personalizate, iar intervalul de timp poate fi ajustat în așa fel încât să se potrivească cu zilele în care există curse de avion pentru tine.

Cu toate astea in timpul verii datorită temperaturilor de peste 35 de grade, în lunile Iulie și August nu organizez astfel de ture.

    Rutele pot fi deasemenea personalizate, Marocul fiind renumit pentru varietatea de tipuri de drum.

   Putem explora zile întregi doar pe trasee off-road, dar la fel de bine vom găsi doar drumuri de asfalt dacă se dorește asta. Practic Marocul este pentru oricine iubește aventura.

   Timpul necesar unui astfel de tur poate fi de asemenea ajustat, în funcție de numărul de zile pe care îl ai la dispoziție, iar după o discuție telefonică putem organiza o aventură pe placul tau.

   Iți las numărul meu de telefon aici și te rog să mă contactezi pe Whatssap pentru detalii.

+40742917240

   Costurile unui tur de aventură sunt în funcție de numărul de zile și de motocicleta aleasă. Eu pot să îți pun la dispoziție motociclete BMW , R1200GS, R1250GSA, R1300GS.

   În funcție de alegerea ta se pot calcula și costurile. Sunt convins că vom găsi cea mai bună soluție pentru tine.

   Pentru a avea o idee de cost, pot spune că, costurile unui tur de 6 zile pornește de la 1000 de eur și variază în funcție de cazări, mâncare, și alte detalii care apar pe traseu.

   Îți las mai jos telefonul meu și hai să mergem în aventură!

 

Contact

Whatsaap: +40 742 917 240

Va aștept în Andalucia.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *